اکسپو، نمایشگاه جهانی ( بخش 1)

آمار مطالب

کل مطالب : 29
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 3
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 73
بازدید سال : 122
بازدید کلی : 314

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مرجع خبری صنعت ساختمان و سازه و آدرس iron-sazan-iran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : mr kaya
تاریخ : یک شنبه 13 مهر 1399
نظرات

در این مقاله به بررسی آثار شاخص به جای مانده از نمایشگاه جهانی در طول تاریخ بپردازیم.

اکسپوی ۱۸۵۱لندن

اولین اکسپوی بین المللی در سال ۱۸۵۱ در لندن افتتاح شد. در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰۰۰۰ اشیا مختلف از جمله آخرین دستگاه پرس چاپ، واگن و سنگ های نادر دنیا به نمایش گذاشته شد.

نمایشگاه کریستال پالاس

سرجورج پاکستون طراح این پروژه (کریستال پالاس) با استفاده از فناوری جدید زمان خود موفق به ایجاد بنایی از شیشه و آهن در ابعاد گسترده و سازه ای نوین با دهنه های غیرمتداول آن زمان شد. پیش از کریستال پالاس، بنایی چنین مرتفع با دهانه های گسترده، جداره های شیشه ای و ستون هایی باریک از جنس فلز و سقف سبک بی سابقه بود. ساختمان این نمایشگاه، فضایی مطلوب برای فعالیت های نمایشگاهی به حساب می آمد. نمایشگاه کریستال پالاس در سال ۱۹۳۶ طی حادثه آتش سوزی، کاملا سوخت و از بین رفت اما این ساختمان به الگویی برای ساختمان های آینده تبدیل شد

اکسپو ۱۸۸۹پاریس

برج ایفل

برج ایفل، بازمانده نمایشگاه بین المللی جهانی ۱۸۸۹ فرانسه می ابشد که امروزه به نماد شهر پاریس و به عنوان جاذبه گردشگری این شهر تبدیل شده است. این نمایشگاه در صدمین سالگرد انقلاب فرانسه برگزار شد. برج ایفل، در زمان ساخت، مرتفع ترین ساختمان جهان به شمار می رفت. این برج برای نخستین بار بازدید از منظره شهر پاریس را برای عموم ممکن ساخت.

اگرچه این بنا در ابتدا به دلیل ارتفاع بسیار بلند و ساختار فلزی مورد تنفر پاریسی ها قرار گرفت اما در با گذشت زمان، به نمادی برای شهر پاریس و یکی از آثار برجسته معماری دنیا مبدل گشت.

نمایشگاه ماشین آلات پاریس، با طول ۱۱۱ متر، طولانی ترین سالن نمایش جهان بود که سازه ای فلزی داشت. معمار پروژه، فردیناند دوترت و مهندس سازه آن ویکتور کنتامین، ساختمانی مشابه کریستال پالاس را به مرحله اجرا درآوردند. قطعات این ساختمان در نمایشگاه ۱۹۰۰ مورد استفاده مجدد قرار گرفت اما ده سال بعد به منظور گسترش دید منظر خیابان شان دو مارس تخریب شد.


تعداد بازدید از این مطلب: 88
موضوعات مرتبط: اخبار معماری , ,
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به برترین مرجع خبری صنعت ساختمان و سازه خوش آمدید.


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود